Světový den diabetu

 

Nový projekt Měníme cukrovku pohybem určeného NEJEN pro diabetiky a jejich blízké je připraven na Světový den proti diabetu. Aplikaci je možno si stáhnout do telefonu a zvolit připravenou příslušnou výzvu pro kraj.  Čas, který se během měsíce listopadu stráví pohybem, ať už při procházce, úklidu nebo práci na zahradě, se bude sčítat s dalšími účastníky z celé České republiky. Více informací i průběžné výsledky: www.menimecukrovkupohybem.cz, nebo Facebook „Světový den diabetu, 14. listopad“.

Je dobré si naplánovat pohyb, např. jako schůzku, kterou nelze zmeškat, nebo jinou aktivitu. Mnoho kroků se nachodí při venčení psa nebo pěší cestě do práce, na nákup apod. Cvičit lze i při sledování televize.

Pohyb by se měl naplánovat na dobu, kdy je nejvíce sil – pro někoho to může být ráno, pro jiného naopak v době, kdy ostatní už spí. Začít pomalu – 1 až 2krát týdně jen na 15 minut. Postupně dobu prodlužovat a zvyšovat intenzitu. Někdy je dobré začít cvičit doma, případně si ke cvičení přibrat dalšího parťáka-začátečníka.

Zlepšení může znamenat například menší zadýchávání, méně bolestí nohou, nebo např. rychlejší chůze. Určitě se však dostaví.

Pokud někdo nemá ke cvičení vztah, dokonce ho nebaví, bude rozhodnutí zřejmě obtížnější. Důležité však je si uvědomit, že pohyb není jenom posilovna, aerobik nebo běh. Každý pohyb se počítá – rychlá chůze, jízda na kole (nebo rotopedu – klidně před televizí) i plavání. Najít v pohybu radost pomůže i společnost – při rozhovoru s kamarádkou uběhne procházka rychleji. I když bude pohyb pro zdraví  nebo z jiné motivace je dobré si užít  vyplavené endorfiny a být spokojeni sami se sebou.

Nyní lze využít příležitosti projektu „Měníme cukrovku pohybem“ a využít aplikaci, která vznikla k překonání důvodů, proč se nehýbat. Stáhnout ji je možno  na Google Play nebo v App Store.

Dle TZ

www.focus-age.cz

Zdroj: medicina.cz